
Auteur
Martijn
In ons vorige blog legden we uit wat een Product Informatie Management (PIM) oplossing is en wat je ermee kunt. PIM is in eerste instantie bedoeld voor het managen van productinformatie. Om productinformatie beter te kunnen beheren en beheersen én consistente informatie vanuit één centraal punt via verschillende kanalen, omnichannel, te verspreiden. Eenmaal geïmplementeerd zijn de voordelen snel zichtbaar en merkbaar. Een verminderde workload en minder klachten over de onjuiste informatie. Ambitieuze managers zoeken voortdurend naar mogelijkheden om processen of businessmodellen te optimaliseren. Om de ketens te versnellen of te veranderen. Welke rol een PIM-oplossing daarin kan spelen, lees je in dit blog.
Data als onderscheidend vermogen
In een sterk concurrerende markt relevant blijven voor je klanten én je concurrentie een stap voor blijven. Klinkt logisch toch? Disruptieve innovaties poppen in alle branches op en ‘dwingen’ bestaande organisaties efficiënter en effectiever te werken. De oplossing wordt gezocht in technologie. Managers vragen om een hogere snelheid, flexibiliteit en schaalbaarheid van systemen. Moderne smart industry technologieën worden gebruikt om big data te transformeren tot gerichte informatie. Een PIM oplossing draait om het grip krijgen op productinformatie. Waardevolle informatie genereren, die je verder kunt uitnutten en waarmee je je kunt onderscheiden: meer flexibiliteit en snelheid binnen je kernprocessen, datagedreven benadering of aan samenwerking of optimalisatie in de keten.