- Business partner in
- Oplossingen voor
- Onze visie op
Business Case DICTU
DICTU ondersteunt de primaire processen van bijvoorbeeld het Agentschap Telecom en de Raad voor Strafrechtstoepassing en de Jeugdbescherming. Ook onderdelen van andere ministeries behoren tot de opdrachtgevers van DICTU. Denk aan de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens, de Inspectie Leefomgeving en Transport en de Inspectie SZW.
De cloud strategie voorziet in zaakgericht werken, waarbij de ondersteunende software als dienst kan worden afgenomen in een SaaS-model.
Kwaliteit, betrouwbaarheid, continuïteit en veiligheid zijn van groot belang. Daarbij is informatiebeveiliging een topprioriteit. Processen en systemen moeten voldoen aan de internationale beveiligingsnorm ISO 27001 en de BIR-richtlijnen van de overheid.
Trivento heeft zich gespecialiseerd in het ontwerp, de realisatie en het onderhoud van digitale platformen en daarbij behorende vaardigheden. Denk daarbij aan het aansluiten van afnemers en aanbieders, maar ook het matchen van vraag en aanbod, het mogelijk maken van de interactie op een platform en de doorlopende optimalisatie met behulp van data.
Voor DICTU is dit gekoppeld aan de digitale ambities van de organisatie. Deze worden meetbaar ondersteund met het ontwerp en de technische implementatie van het Open Shift-platform. Het uitrollen van de PEGA casemanagement software gebeurt met behulp van dit PaaS-platform volledig geautomatiseerd. Zo worden nieuwe en bestaande gebruikers binnen een dag voorzien van een nieuwe of geüpdate versie van de PEGA software.
De time to market is hiermee niet alleen vijfhonderd procent verbeterd, maar ook de tevredenheid van de gebruikers is vele malen hoger.
Waar het aanmaken van de casemanagementomgeving in de oude situatie weken kon duren; is dat met de DICTU Cloud-oplossing een kwestie van uren. Door de cloudoplossing kunnen DICTU’s bestaande en nieuwe opdrachtgevers namelijk binnen twee uur starten met een project, Proof-of-Concept of de ontwikkeling van een casemanagement oplossing. Het gehele proces - van ontwikkeling tot productie - staat daarbij al klaar om ingezet te worden.
Het uitrollen van de PEGA Casemanagementoplossing gebeurt op Red Hat OpenShift automatisch. Dit betekent niet alleen een kortere time-to-market en een vijfmaal hogere efficiëntie: de automatisering bewerkstelligt tevens een hogere kwaliteit én klanttevredenheid.
Juul Beekers, onze Adviseur Digitale Platformen, gaat graag met je in gesprek!