Nuon Elektrisch Vervoer zorgt voor top service
door haar maatwerk en flexibele CRM applicatie

Markt:           Energie, Elektrisch Vervoer
Uitdaging:    Top service bieden met een maatwerk en flexibel aanpasbare CRM applicatie voor Laadoplossingen
Oplossing:   Emobility CRM is een maatwerk, online en internationale portal voor klanten, partners en medewerkers
Voordelen:   Maatwerk en hoge mate van flexibiliteit passen bij onze klant
Website:       Nuon.nl/ev

    ‘De Emobility CRM oplossing zorgt voor een hogere klanttevredenheid, kostenbesparing en meer flexibiliteit in ons operationele proces. Onze service is hierdoor nog sterker. Daardoor helpt de applicatie om de groei van het aantal Elektrisch Vervoer Laadoplossingen te ondersteunen’ 

    Joris Hupperets
    Director New Operating Models at Vattenfall

      Achtergrond

      Vanaf 2014 maakt Nuon gebruik van Emobility CRM voor de ondersteuning de CRM processen van producten als laadpalen. Dit soort producten vragen om een hoge mate van flexibiliteit en daarmee specifieke requirements ten aanzien van de software, die dit moet ondersteunen.

      De Emobility CRM oplossing dient te voldoen aan de volgende voorwaarden:

      • Ondersteuning van bestaande en toekomstige laadoplossingen, of andere non-commodity producten, zoals zonnepanelen, te kunnen bieden
      • Ondersteuning van integratie met veelvoorkomende bestaande billing oplossing
      • Schaalbaar naar grote aantallen gebruikers

      Uitdaging

      Tevreden klanten top service kunnen aanbieden ! Dat is het doel en de uitdaging van Nuon Elektrisch Vervoer. Hiervoor is het noodzakelijk dat:

      • CRM processen klantvriendelijk en efficiënt worden ondersteund;
      • Medewerkers in een internationale setting, efficiënt en uniform kunnen werken;
      • Nieuwe producten en diensten kunnen worden verkocht via het online kanaal;

      Aangezien Nuon veel werkt met partners is het de uitdaging om de eindklanten in alle gevallen een zelfde en relevante beleving te bieden. De Emobility CRM oplossing moet hier aan bijdragen.

      Oplossing

      De Emobility CRM oplossing heeft de volgende kenmerken:

      • Gebruiksvriendelijkheid voor de klanten en efficiency staan centraal
      • Naadloze aansluiting op de BackOffice processen en systemen
      • Wordt gebruikt door zowel medewerkers als partners
      • Workflow & processen worden optimaal en uniform ondersteund

      Voordelen

      De inzet van bovenstaande oplossingen heeft geleid tot een hogere klanttevredenheid, uniforme en efficiënte back- en frontoffice processen voor Laadoplossingen, en andere non commodities in de toekomst. Dit door flexibiliteit met betrekking tot het toevoegen van nieuwe producten en diensten.

      Meer weten?

      Wil je meer weten over onze oplossingen? Neem dan contact met ons op!

      Waar word jij blij van? Laat het ons weten!