Mijn collectief Zilveren Kruis:
Mijn-Omgeving voor bedrijven die collectief verzekerd zijn

Markt:           Zorgverzekeringen.
Uitdaging:   Collectiviteiten dienen op elk moment inzicht te hebben in hun afspraken.
Oplossing:  Angular JS ‘Mijn-Omgeving’ voor collectiviteiten.
Voordelen:  Meer efficiency in proces en hogere klanttevredenheid.
Website:     www.zilverenkruis.nl

    Achtergrond

    Samen met de werkgever de werknemers gezond en aan het werk houden, is waar Zilveren Kruis zich onderscheidt van andere zorgverzekeraars.

    Zilveren Kruis: Mijn Collectief
    Een Mijn-omgeving hoeft niet alleen particulieren als doelgroep te hebben. Dat toont Mijn Collectief aan, het werkgeversportaal van Zilveren Kruis (Achmea). Werkgevers die een collectief contract bij Zilveren Kruis hebben, kunnen via Mijn Collectief informatie inzien die specifiek voor hen bedoeld is.

    Via Mijn Collectief kunnen collectiviteiten informatie vinden over:

    • Overeengekomen premies & vergoedingen
    • Inhoud collectief contract
    • Verzekerde medewerkers & doorgeven mutaties personeelsbestand

    Uitdaging

    Collectiviteiten dienen in Mijn Collectief op elk moment inzicht te hebben in hun afspraken met de mogelijkheid om zelf gegevens te wijzigen.

    Denk daarbij aan overeengekomen premies, of de inhoud van het collectief contract. Ook kunnen zij mutaties in hun personeelsbestand via de site doorgeven. Hierdoor wordt het mogelijk om bijvoorbeeld uitgeschreven medewerkers een persoonlijk aanbod te doen voor een nieuwe verzekering.

    Oplossing

    De eerste versie van Mijn Collectief werd in 2011 door Trivento ontwikkeld voor Agis. In 2014 leverde Trivento een compleet gerestylede AngularJS webapplicatie op, de nieuwe ‘Mijn Omgeving’ van  Zilveren Kruis.

    Als werkwijze voor het project is Agile Scrum gehanteerd. Dit heeft ertoe geleid dat gebruikers maximaal betrokken waren aangezien er in tweewekelijkse iteraties (sprints) nieuwe functionaliteit ter test en acceptatie is aangeboden.

    De aanpak zorgt er voor dat gebruikers al zeer snel ervaring op kunnen doen met de software oplossing. Hierdoor ontstaan nieuwe inzichten die vertaald kunnen worden naar nieuwe functionaliteit of aanpassingen, die in de komende iteraties (sprints) ingepland kunnen worden.

    Om maximale tevredenheid van gebruikers te kunnen bereiken is gewerkt met User Centered Design principes. Hierbij staat de gebruiker centraal in het proces en sluit de software hier op maximaal op aan.

    Voordelen

    Dat werkgevers hun “eigen” premietabel kunnen raadplegen scheelt de verzekeraar veel werk: voorheen kwamen verzoeken om inzage in de premies bij de accountmanagers terecht.

    Daarbij hebben de deelnemers te allen tijd de juiste informatie onder handbereik en kunnen ze zelf gegevens aanpassen. Dit leidt tot hogere kwaliteit van data en tevredenheid van gebruikers.

    Meer weten?

    Wil je meer weten over de oplossingen van Trivento? Neem dan contact met ons op!

    Waar word jij blij van? Laat het ons weten!