Skip to content

Business Case FWG Progressional People

Migratie naar een Amazon Cloud Platform

Hoe FWG de kwaliteit van haar dienstverlening kan verbeteren tegen lagere kosten

 

fwg 3.0

Over FWG Progressional People

FWG

FWG Progressional People (FWG) wil dat mensen met veel plezier werken in de zorg. Nu en in de toekomst. FWG ontwikkelt, onderhoudt en optimaliseert de applicaties voor functiewaardering voor de zorgsector. Met als doel de grootst mogelijke uniformiteit in beloning te creëren.

Daarnaast vindt doorlopend onderzoek plaats naar trends en ontwikkelingen in de sector en de effecten daarvan op branches, organisatie en functies. FWG adviseert zorginstellingen en deelt kennis via publicaties en events. Voortdurend wordt in kleinschalige ecosystemen gewerkt aan strategische innovatieprojecten.

De zorgsector is een vitale sector die iedere Nederlander raakt. Het is ook een sector in beweging. Het voortdurende tekort aan personeel en het hoge verloop, daagt verschillende instanties en de overheid uit om de sector aantrekkelijker te maken. FWG helpt met functiewaardering en adviseert en participeert in strategische projecten, die voor meer positieve beleving in de sector moeten zorgen.

Sander Kleiweg FWG vierkant

Wat relaties over ons zeggen

Sander Kleiweg - Manager Shared Service Center
FWG Progressional People

Wij zien Trivento als strategisch partner. Écht pro-actief en met aandacht voor nieuwe mogelijkheden en kansen.

 

Uitdaging

 

Trivento werkt al ruim 15 jaar samen met FWG aan de doorontwikkeling van het functiewaarderingssysteem in de zorg. Samen hebben we de drive om de tools het alsmaar beter, flexibeler, schaalbaarder en gebruikersvriendelijker te maken

Mockup Smart Industry ebook Trivento

Ga de diepte in en lees de gehele businesscase

Resultaat

Om de kwaliteit van de dienstverlening voor zorginstellingen te verbeteren is er voor gekozen om een branchespecifieke ‘light weight’ responsive frontend te ontwikkelen. De nieuwe oplossing is een Angular (webapplicatie) die op basis van REST API’s samen werkt met het bestaande FWG3.0 platform.

Deze  ‘light weight’ responsive frontend  maakt het mogelijk om sneller tot een functiewaardering indicatie te komen (grofmazig indelen). Dit bespaart veel tijd ten opzichte van het bestaande proces. Een belangrijke nieuwe feature is het snel doorzoekbaar maken van meer dan 125.000 functies met behulp van Elastic Search.

Daarnaast is er voor gekozen om het gehele FWG3.0 platform, inclusief deze nieuwe frontend live te brengen in de cloud. De keuze voor een Amazon cloud infrastructuur (AWS EC2) in combinatie met Docker Container technologie zorgt voor vereiste schaalbaarheid, snelheid en flexibiliteit tegen lagere kosten. Nieuwe features kunnen vaker, sneller en eenvoudiger in gebruik genomen worden met behulp van een Continuous Deployment pipeline.

Een belangrijke succesfactor, mede gezien de beperkte doorlooptijd is het werken vanuit een Minimal Viable Product gedachte (Lean), ingegeven vanuit wettelijke contractafspraken. De minimaal noodzakelijke functies worden in de eerste versie ondersteunt om op gegarandeerd live te kunnen gaan.

De continuous deployment omgeving maakt het vervolgens mogelijk om snel en doorlopend nieuwe features toe te voegen.

Een light weight oplossing zorgt voor tevreden eindgebruikers en hogere efficiency. Eenvoud van de software leidt daarnaast tot minder vragen in het callcenter en hogere klanttevredenheid.

It takes a team

 

Trivento werkt met een fixed Customer Succes Team (CST). Het team is betrokken bij alle fases van beheer, onderhoud en doorontwikkeling, kortom de hele lifecycle van FWG.

Door optimale betrokkenheid, kennis van de organisatie en de applicatie én door te acteren vanuit gebruikersperspectief, kan het team de juiste keuzes voor FWG adviseren.

 

“De samenwerking tussen Trivento en FGW is door de jaren heen uitgegroeid tot een intensief partnership. Trivento vervult daarin de rol van technologie partner. Naast het dagelijks beheer en onderhoud van onze systemen adviseert Trivento proactief over de mogelijkheden voor het gebruik van nieuwe technologieën, waarmee we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld de introductie van Mobile, Cloud en DevOps.”

trivento-57@3x
Juul

Juul Beekers

Consultant digital change

Zet de volgende stap

In 15 minuten help ik je inschatten of wij relevante waarde kunnen toevoegen op jouw uitdaging.

Laat je gegevens achter en ik neem contact met je op.