Skip to content

Ik wil mijn self-service proces verbeteren & mijn klantproces optimaliseren

Selfservice helpt bedrijven om klanten zelf producten en diensten af te laten nemen waar en wanneer ze dat willen. Klanten willen waarde en regie, maar willen er niet veel moeite voor doen. Als business owner wil je een optimale gebruikerservaring creëren, je klantenservice of support-functie ontlasten, kosten besparen of conversie verhogen. Daarvoor moeten processen aangepast of opnieuw ingericht worden om aan te sluiten bij veranderende gebruikers met hoge verwachtingen.

Vaak zijn dit bedrijven die e-commerce hebben omarmt in hun bedrijfsvoering. Antwoorden op eenvoudige vragen kunnen bijvoorbeeld prima door een chatbot gegeven worden. En als klanten realtime voorraden en levertijden kunnen checken en hun bestellingen volgen, scheelt dat telefoontjes naar de klantenservice. Om self-service een boost te geven hebben ze alleen wel toegang nodig tot de juiste resources. Dat vraagt wat van je IT. Wij helpen (e-commerce) bedrijven met het ontwikkelen en implementeren van self-service oplossingen (bijvoorbeeld portalen of apps) die passen bij hun specifieke context en situatie.

Zo hielpen we INDI met de front-end van hun scan app, Wehkamp met een price quote engine en de selectie van een PIM systeem en Royal Flora Holland met de bouw van een online schaalbaar en datagedreven handelsplatform.

Ken je gebruikers en weet waar de knelpunten zitten.

Voordat je start met het verbeteren van processen is het zaak inzicht te krijgen in hoe de customer journey van jouw gebruikers eruit ziet. Het geeft een idee van waar de touchpoints voor self-service optimalisatie zich in je systemen bevinden. Met een aantal handige tools helpen onze consultants om de customer journey (en daarin de kanaal overgangen) grafisch weer te geven. Zodat het als het ware dient als een optimalisatie dashboard voor je onderneming. Samen met de business doelstellingen vormt dit de basis voor je selfservice-oplossingen.

 

 

Wat relaties over ons zeggen:

Mike Beumer - Senior Product Owner Benerail 

"Jullie inzet in het opstellen en doorleven van de customer journeys en capability modellen is waardevol. Het heeft ons verder gebracht dan we op voorhand hadden gedacht".

Bene station

We leren je graag kennen

Samen kunnen we immense uitdagingen aan.
we denken graag met je mee

Een oplossing die bij je past.

IT voor je laten werken begint bij kiezen voor oplossingen die bij jou en je klanten past. In de markt zijn verschillende standaard self-service (cloud)-oplossingen beschikbaar. Wij hebben de kennis in huis om die op basis van API’s flexibel in je bestaande (cloud) IT-landschap te integreren.  Met het optimaliseren van self-service oplossingen speel je in op de behoeften van je klant (verhoging conversie). Terwijl je tegelijk werkt aan het optimaliseren van je interne processen (verlaging cost to serve). Wij helpen je op een slimme manier je resources in te zetten. Voorbeelden van self-service oplossingen waar we ervaring mee hebben zijn: geïntegreerde klantenservice met verschillende contactmogelijkheden, klantportalen, fora en de implementatie van kennisbanken (dynamische FAQ’s).

Begeef je je in nieuwe business of zijn je kernprocessen of gebruikers uniek? En is er geen standaard software beschikbaar in de markt? Dan ontwikkelen we een fit-for-purpose oplossing, die aansluit bij jouw behoeften en die van je klant. Wat we in de praktijk bij bestaande bedrijven ook nog wel eens tegenkomen is dat legacy systemen self-service ontwikkeling in de weg staan. Dan gaan we je helpen met het integreren van self-service oplossingen en het optimaliseren, zonder dat je dagelijkse business daaronder lijdt.

Onze uitdaging bestaat altijd uit het realiseren van van de beste oplossing voor jouw vraag. Ben je benieuwd naar onze aanpak? Neem dan gerust contact met ons op!

Juul

Juul Beekers

Consultant digital change

Zet de volgende stap

In 15 minuten help ik je inschatten of wij relevante waarde kunnen toevoegen op jouw uitdaging.

Laat je gegevens achter en ik neem contact met je op.